مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به شناسایی باغات شهر تهران و تهیه شناسنامه برای آنها گفت: در این راستا باغاتی که شرایط لازم را برای تبدیل شدن به پارک و فضای سبز عمومی داشته‌اند شناسایی و به تدریج برای اجرا به مناطق 22 گانه ابلاغ می‌شوند.

به گزارش سما، علی محمد مختاری با بیان اینکه اجرای طرح تهیه شناسنامه و جمع آوری اطلاعات تمامی باغات تهران و همچنین شناسایی باغات مختلف در سطح تهران آغاز شده است، افزود: شناسنامه باغات تهران شامل اطلاعات توصیفی مبنی بر تعداد، نوع، محیط بن و کیفیت درختان، منابع تامین کاربردی در طرح جامع و تفصیلی و نقشه‌های هوایی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تشکیل پایگاه اطلاعاتی باغات در سال 83 مطرح و مراحل اجرایی آن شامل ارائه تمامی اطلاعات توصیفی به این پایگاه از فروردین سال گذشته آغاز و در تیرماه 85 به پایان رسید، گفت: تمام اطلاعات مذکور در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران و در مجموع 1561 باغ و موارد مشجر در سطح تهران شناسایی و اطلاعات مربوطه در پایگاه مقدماتی وارد شده که مورد تطبیق با تصاویر ماهواره ای نیز است.

مختاری ادامه داد: این اطلاعات با استفاده از تصاویر ماهواره ای به سیستم ایکونوس با قدرت تفکیک یک متر از سطح زمین تهیه و گزارش‌های لازم نسبت به کیفیت و وضعیت باغات مناطق تنظیم و ارسال شده و مواردی که نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر داشته‌اند مشخص و اعلام شده است.

وی تصریح کرد: گزارش‌هایی در خصوص مواردی که شرایط لازم برای تبدیل شدن به پارک و فضای سبز عمومی داشته‌اند نیز در سال 85 تهیه و به مناطق مربوطه ارسال شده که همچنان نیز ادامه دارد.

کد خبر 27307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز